Thursday 5 May 2016

Kandungan Elderberry dalam vivix




Elderberry
Kalini saya nak share pulak berkenaan Elderberry, salah satu kandungan dalam vivix. Kandungan utama vivix adalah Muscadine Grape, Purple CarrotElderberry Eropah dan Polygonum Cuspidatum yang kaya dengan polifenol.

Elderberries, dari pokok elder ( Sambucus nigra), adalah sangat bernilai didalam bidang perubatan di beberapa negara European. Pengambilan superberries ini mampu meningkatkan kesihatan dengan meningkatkan sistem imun badan, memberikan antioxidants yang tinggi, dan juga fiber.

Proven Immune-Boosting and Flu-Fighting Properties

Elderberry juice dan Elderberry tea merupakan perubatan lama dahulu untuk common cold, flu, sinus infections dan juga sakit lain yang berpunca dari sistem imun yang lemah.Modern Saintific research juga mengesahkan pengambilan erderberry juice sebagai natural immune booster 

Menurut study yang dikeluarkan oleh  The Journal of Alternative and Complementary Medicine in winter 1995. dimana study berkenaan effect elderberry extrak dalam melawan flu, dijalankan ketika influenza B outbreak  di Panama.  93.9% menunjukkan peningkatan dalam influenza termasuk demam dalam 2hari  dirawat dengan elderberry, dan 90% pesakit sihat dihari ketiga rawatan.

Dalam study lain pula yang dikeluarkan oleh Journal of International Medical Research in April 2004, Di Norway, pesakit influenza-like symtoms, diberikan 15ml of elderberry syrups, 4x sehari selama 5 hari, menunjukkan symtoms mula relieved purata 4 hari lebih awal berbanding pesakit yang diberikan placebo syrup.


Elderberries salah satu sumber terbaik Antioxidants.

Elderbarries adalah salah satu sumber antioxidants yang terbaik. Kepekatan tinggi dari pheolic compaunds terutama anthocyanins yang menyumbangkan kepada sumber antioxidant. Kandungan vitamin C didalam elderberry juga menyumbangkan kepada kekuatan antioxidant.

Makanan yang kaya dengan antioxidants dipercayai mampu melindungi penyakit age-related diseases, termasuk,cardiovascular disease, canser, macular degeneration, juga Alzheimer's disease.

Makanan yang kaya dengan antioxidants seperti elderberries juga adalah diantara the best anti-wrinkle food kerana kebolehkan antioxidants untuk neutralize radikal bebas, unstable oksigen molekul yang boleh menyebabkan kulit kendur, garis halus dan juga kedutan.

Sumber: Black Elderberry

Kesimpulannya, Elderbarry yang kaya dengan antioxidants dapat mengukuhkan sistem imun badan melawan jangkitan virus, bakteria, juga baik untuk anti-radang, juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular seperti, strok dan serangan jantung.


Antara produk yang mengandungi elderberry  adalah vivix shaklee. Jadi setiap orang perlu mengamalkan vivix untuk kesihatan badan  bagi memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun badan, kesihatan sendi, serta kesihatan secara menyeluruh. 

Amalkan vivix dari sekarang untuk mengelakkan penuaan sel dengan cepat dan kekal awet muda.  Hubungi saya ira, untuk dapatkan vivix anda di 013.3196652.







Saya adalah wakil Shaklee [SID:1079165],
Untuk maklumat lanjut hubungi saya,
 Sharifah Munirah Syd Ali**ira**
Call/Sms/WhatApp :0133196652
Email : shmunirah330@gmail.com **

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **

1 comment:

Nila Anggraini said...

Banyak manfaat elderberry ni untuk kesihatan. Tapi tak payah susah nak cari elderberry...khasiatnya dpt kita temukan dlm vivix.