Friday 10 June 2016

Kini tiada lagi serangan asma dan rawatan nebulaizer.



Asma ataupun dikenali juga sebagai lelah adalah sejenis penyakit yang diakibatkan oleh radang saluran pernafasan iaitu keadaan dimana saluran pernafasan menjadi sempit yang boleh menyebabkan kesukaran bernafas.

Pesakit asma selalunya akan megalami gejala seperti berikut :
  • Batuk (terutama pada waktu malam atau ketika cuaca sejuk)
  • Susah bernafas (sesak nafas)
  • Rasa ketegangan di dada
  • Pernafasan menjadi pendek.
 Bagi kanak-kanak, batuk mungkin merupakan petanda awal asma atau lelah terutama apabila anak-anak sering batuk pada waktu malam. Atara faktor lain yang boleh mencetuskan simptom lelah sepeti habuk, hama, asap rokok, buah-buahkan dan sebagainya.

Biasanya penyakit asma di kalangan kanak-kanak bermula dengan batuk berpanjangan di waktu malam dan awal pagi. Biasanya batuk yang dialami kanak-kanak itu adalah basah dan berkahak. Asma menyebabkan kanak-kanak akan mengalami batuk berterusan, nafas berbunyi dan semput.

Ada dua kategori ubat yang diberikan oleh doktor kepada kanak-kanak yang mengidap asma iaitu uat yang mencegah kanak-kanak daripada serangan asma dan ubat-ubatan yang mengurangkan simptom asma. Kebanya kan kanak-kanak yang menghidap asma ini akan pulih dengan sendiri apabila mereka besar atau mencapai peringkat remaja.

 Pengambilan Suplemen Omega Guard

Pengambilan suplemen seperti minyak ikan boleh juga membantu kanak-kanak bagi mengelakkan asma atau batuk berkahak. semestinya saya mencadangkan pengambilan Omega Guard Shaklee, kerana ia melalui proses penyulingan molekul berperingkat ( Triple Molecular Distillation) dan ketulenannya dijamin.

Saya nak  share beberapa testimoni berkenaan pengambilan Omega guard.




Amalkan  Omega guard, sebagai ikhtiar untuk mengatasi asma dan juga batuk berkahak.
Dapatkan Omega guard anda segera, Hubungi saya, ira ditalian 013.3196652.



Rujukan:

http://www.mosti.gov.my/wp
http://ww1.utusan.com.my/utusan/info.

No comments: