Tuesday, 28 June 2016

Atasi masaalah Jeragat



Jeragat oh jeragat...saya dulu masa selalu beranggapan kalau muka ada jerawat takde jeragat. Kalau jenis yang takde jerawat akan ada jeragat. Ye ke?  Ni teori saya yang tah apa-apa  masa remaja dulu la kan.

Anda ada masalah jeragat?  

Saya pun sebenarnya dah mula ada jeragat juga sekarang ni.
Jeragat juga dikenali sebagai 'melasma', ia merupakan masalah kulit yang biasa dihadapi oleh wanita yng berumur antara 20 - 50 tahun. Ia juga salah satu daripada masaalah kulit yang biasa terjadi dikalangan Asia umumnya.

 Jeragat ni biasanya muncul di kawasan muka seperti dibahagian pipi, tetapi ada juga dikawasan hidung dan dahi. 

Apa penyebab terjadi jeragat?

Antara punca terjadi jeragat adalah disebabkan oleh beberapa faktor seperti berikut;

  • Sinaran matahari
Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’.Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.
  • Perubahan hormon
Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.
  • Kosmetik
Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.
  • Keturunan. 
Akibat daripada genetik.

Bagaimana nak hilangkan jeragat?

Ada pelbagai cara yang boleh dilakukan untuk menghilangkan jeragat. Kalau nak cuba bahan semula jadi seperti daun alovera, caranya dengan menggosok lendir daun alovera ke kawasan jeragat.
Tapi kalau saya tak rajin lah nak  gosok daun alovera bagai. Saya lebih suka rawat dari dalam supaya lebih cepat rasa kesannya.

Pengambilan ESP iaitu Energizing Soy Protein Shaklee dapat membantu merangsang penggantian sel kulit, membantu menganjalkan kulit, ia juga mengandungi asid amino yang sangat bagus untuk kecantikan kulit dan membantu menghindarkan masaalah jeragat.

Selain itu, pengambilan ESP juga dapat memberi tenaga, membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.


Saya nak berkongsi satu testimoni, dapat menghilangkan jeragat dan bintik hitam dimuka dengan ESP. Jom cuba ESP, selain untuk hilangkan jeragat dapat memberi manfaat juga kepada kesihatan badan. Satu hidangan ESP Shaklee ini bersamaan dengan 2x ganda daging, 4x ganda telor, 12x ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol,tiada asid uric, dan ia mudah diserap oleh tubuh badan.



Nak cuba ESP, Contact ira, What App/Telegram : 013.3196652

Rujukan : 
 

1 comment:

Amira Zura said...

Terbaik infonya. Terima kasih admin share info yang bagus sekali. Salam dari blogger blogwalking ya.

Salam admin. Tumpang Iklan:-

Sayangi dan hargai suami anda. Jangan biarkan suami cari lain atau makan luar.
Ikuti blog kami untuk promosi istimewa sekarang.
Hanya untuk 10 pelanggan terawal.
Wanita cantik bermula dari diri :)

[BESARKAN BUAH DADA, BESARKAN PUNGGUNG, RAWAT KEPUTIHAN, KETATKAN FARAJ, KEMBALI DARA]