Sunday 13 July 2014

Vivix Shaklee





Vivix merupakan premium produk dari Shaklee. Vivix merupakan pilihan yang terbaik kepada mereka yang mementingkan kesihatan dan juga kecantikan. Dalam penyelidikan yang dilakukan oleh Shaklee menunjukkan ramuan Vivix memberikan impak kepada 4 mekanisma penting penuaan pada tahap Selular.

  • Melindungi dan membaiki  sellular DNA .  Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
  • Memberi impak positif kepada pengawalan genetik - membantu melambatkan penuaan pada tahap sellular
  •  Menggalakkan biogenesis (pembentukkan baru) mitochondria untuk meningkatkan tenaga di dalam sel tubuh.
  • Melambatkan pembetukkan Protien AGE ( Advance Glaycation End products) yang boleh merosakkan sel tubuh.  Ramuan Vivix adalah 10x dari resvertarol untuk melambatkan  pembentukkan protin AGE.

Selain itu, Vivix juga Membantu memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, sistem imun, dan juga sendi.

Manfaat VIVIX :
1) Menggalak ransangan penuaan yang sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dan menghalang dari menjadi

    semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi pesakit diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi

6) Mengurangkan insiden bg penyakit Alzheimer /nyanyuk
7) Membantu dalam proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakan kesihatan keseluruhan



Vivix® mengandungi campuran unik botani iaitu Muscadine Grape, Purple CarrotElderberry Eropah dan Polygonum Cuspidatum yang kaya dengan polifenol.




Muscadine Grape mempunyai saiz yang lebih besar daripada grape yang biasa. Ia mengandungi asid ellergik dalam kepekatan yang tinggi, juga satu phyto-nutrient yang tidak di jumpai didalam anggur jenis lain dan telah menunjukkan ia mempunyai ciri-ciri menghentikan kimia penyebab kanser, anti-virus dan anti bakteria.
Untuk mencipta profil polyphenol yang kuat dalam Vivix, ahli sains menggabungkan resveratrol yang lampau tulen dengan ekstrak dari anggur hebat ini, Elderberry Eropah, dan Purple Carrot. Campuran inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan unik anti penuaan selullar Vivix Shaklee.
Muscadine Grape
Purple Carrot merupakan sumber terbaik vitamin A, dan ia mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyactylenes, isocoumarins, dan sesquiterpenes. Juga mengandungi anthocyanins, iaitu antiaoksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah antioksidan utama dalam carrot yang berwarna ungu-oren,unggu-kuning.

 Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak dalam semua jenis carrot. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi. Kajian juga menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi termasuk antioksidan, anti radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen. Ia juga memberi kesan pada salur darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.


Purple Carrot

Elderberry mengandungi flavonoids, yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat dapat mengukuhkan sistem imun melawan jangkitan virus dan bakteria. salah satu manfaat Elderberry adalah keberkesanannya dalam mengubati symtom flu, terutama influenza B.
Ia juga kaya dengan sebatian anthocyanin, yang memberi kesan anti-radang. Ia juga dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.
Elderberry juga kaya dengan vitamin A, B, dan C serta nutrien seperti asid amino, caroteniod, dan tannin. Selain dari menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, Elderbarry juga juga berkesan terhadap keadaan seperti flu, astma, batuk, sesak hidung dan dada juga diabetes. Ia juga dapat merendahkan tahap kolestrol dan juga menghalang oksidasi kolestrol LDL.
Oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.
Kesimpulannya, Elderberry mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk, strok dan serangan jantung. Seterusnya lagi manfaat penting dari Elderberry adalah pengurangan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.
Elderberry

Polygonum Cuspidatum (juga dikenali sebagai Japanese Knotweed) mempunyai banyak manfaat kesihatan dan dignakan untuk merumuskan suplemen anti-penuan seperti resveratrol dan banyak jenis perubatan tradisional Cina. 
Ia merupakan resveratrol yang berkesan untuk anti penuaan dan mengaktifkan agen pelindung sel ia boleh repair sel hingga peringkat DNA. dan berupaya melambatkan penuaan sel.
Selain itu ia juga berupaya merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah juga membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan metabolisma tubuh.

Poligonum Cuspidatum

Begitu banyak sekali khasiat dan manfaat Vivix Shaklee ni, sebab itu juga ia di kenali senagai tonik ajaib. Rugi jika tidak amalkan Vivix kerana ia hampir mengandungi semua manfaat yang sukar untuk didapati dalam produk yang lain. Oh ya, kepada sesiapa yang  sukar untuk menelan pil, Vivix amat sesuai dan merupakan pilihan yang tepat.



Jika ingin nampak kulit berseri dan 10 tahun lebih muda bolehlah mengamalkan vivix dari sekarang!!


Anda boleh order secara online di link di bawah 
Boleh gunakan kad debit atau kad kredit untuk membeli belah. Happy shopping:)







Saya adalah wakil Shaklee [SID:1079165], 
 Untuk maklumat lanjut hubungi saya, 
 Sharifah Munirah Syd Ali**ira** 
 Call/Sms/WhatApp :0133196652
 Email : shmunirah330@gmail.com

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. 
      These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease **